mandag 11. februar 2013

Ultrakortreist natur

Greit å få parkeringsplass byttet med vann og natur. Dette er "ut-av-vinduet-foto". 

Nå er det rådyr, rev og elg som bruker isen til transport. Rådyr ser jeg hver dag, elgen har jeg inntil i dag bare sett sporene av. Fant to stykker ved myra i morrest. Desverre satt jeg da i bilen på vei til jobb. Hadde ikke tid til å finne reversen... Satser på reprise en dag, og har kameraet klart.

Ser også frem til at isen går - og at nye arter dukker opp. Store muligheter for bilder av bever - div. fugler og en del kryp som resten av familien ikke vil vite o(r)m...











4 kommentarer:

  1. Fine bilder SB. Sa til kona då eg såg tittelen på innlegget ditt, at det ikkje kunne bli meir kortreist enn mitt innlegg, tatt 3 meter frå husveggen. Men der tok eg feil gitt ;)

    Likte aller best det første, slørete bildet tatt frå innsida - stilig! :)

    SvarSlett
  2. Takk! Det første er utvilsomt mest spennende ja. Gardinene til fruen skaper sløret...

    SvarSlett
  3. Gratulerer med nytt område! Ser ut til at det kan by på mange gode bilder fra nærmiljøet, når du presenterer såpass fra innsida. Liker det første bildet godt, men liker det andre bedre. Fint tre, passe uskarpt. Joda, liker det siste også. Fin situasjon, og sivet er ganske tøft.

    SvarSlett
  4. Trivelige tre bilder; gardinmønsker (eller plante bak gardin?) i øverste bilde gjev ein fin dekorativ effekt samt er stemningsskapande - for to er dei saman som leiter etter mat på denne kalde dagen.
    Dunkjevlene i tredje bildet er flott, særdeles fotogene strå, og fin plassering i bildet av rådyr her.

    SvarSlett